adress-saknas

Alla inlägg under oktober 2011

Av Frida P - 16 oktober 2011 19:10

Idag var jag med Maja och Agnes på En dag!! 

Rekommenderar den!!! Sorglig men så fin historia :) Hann inte läsa klart boken (så slutet var en överaskning så jag BOKSTAVLIGT skrek till) , men tycker boken var lite bättre :)


En dag handlar om en tjej som heter Emma och en kille som heter Dexter och hur dem båda älskar den andra men lever som vänner. Sen får man följa dem båda under 20 år, men varje år ser man BARA en dag (dagen de träffades) 15 juli!! Usch grät! Men men! Tycker boken var som sagt bäst! (Eftersom då ser man vad de tänker)

Faktiskt var filmen rätt dålig när man läst boken... Jaja!


Haha blev lite mycket reklam för En dag? Sorry!

Nu är Maja och träffar Britney Spears! Ska kolla om hon kan blogga för er om det! :D


Glöm inte att kolla "tävlingen" om bästa bloggen där alla som deltar blir länkade!! Tryck här för att komma till inlägget :)


Haft en bra dag! Ha det bäst

:D

Av Frida P - 15 oktober 2011 22:05

Hej hej hej!! :D Så otroligt otroligt på gott humör!!! Träffade ju som sagt Victor och gustaf idag, vi träffades i Tcentralen och fick små Lambi lamm där! Sen åkte vi till gamla stan och fikade på Esspresso house! Vi flummade lite!

Victor och Gustaf älskar HarryPotter, så vi gick in i en sån affär också HAHAH nörd varning, mycket underhållande, och var faktiskt LITE coolt ibland :D


     


Sen så ringde Hanna och sa att hon KUNDE komma!!! Gissa om man blev glad?:D

Efter att ha suttit på fiket i ca 2 timmar och flamsat mötte vi upp Hanna och gick till en polka gris affär!! :D Vi fick varma nygjorda polka grisar! MUMS!


Sen kollade vi om det gick bio, men det gjorde det inte så vi gick hem till Victor!! :D Sen ringde vi upp jätte många och lurade dem att de kommit in på Hogwarts HAHAHAHAHAHAHAHAH jag dog av skratt, Victor äger på engelska så var riktigt roligt!!


Här är min kompis liga från idag;)


Snygga eller vad? Haha! :)

    

Hanna                  Gustaf           Victor         Jag



    

Av Frida P - 15 oktober 2011 10:08

Jag är så glad! Jag ska träffa Gustaf och Victor idag för första gången på EVIGHETER :D Hoppas ni vill anmäla er till min tävling om bästa bloggen fina läsare :) länkar alla som är med, men ja om ni kollar på mitt förra inlägg så ser ni ju! :) Imorgon ska jag träffa några andra vänner och gå på bio, ser fram emot det! Sorry att det blir så ihoptryckt, fixar det när jag loggar in på dator♥ ha det bäst!! :)

Av Frida P - 14 oktober 2011 18:47

Hejsan hejsan! Har gjort 100 inlägg nu! Tänkte ha en tävling som ett litet firande, skriv bara att ni är med, så bestämmer jag vilken blogg JAG tycker mest om, den behöver inte vara speciell, men jag vill kolla den och se! Sen skriver jag ett helt inlägg om varför jag valde dig och länkar dig såklart! Kan välja flera, men tror jag väljer en. :) Länkar ALLA som tävlar! Men MEST min favorit :) utser vinnare den tjugoandra oktober (se så snyggt jag skrev datumet haha) :)


Alla glada människor där ute! Hoppas ni haft en bra dag! Idag har vi gjort choklad pannkakor på Hkn och så! Men hörni till något roligare! Ni vet Bad teacher? Fått biljetter till den, och på söndag ska jag se En dag!

 

profilbild

  

en bild säger mer än 1000 ord  

Av Frida P - 13 oktober 2011 17:30

Idag har varit en BRA dag! Varit ledig från skolan och var på en plåtning, haha var en utomhusplåtning vid en byggplats, så alla stirrade! Jätte roligt var hela dagen :)


Jag hade 6 stycken ombyten och det tog ca 5-6 timmar, fotografen heter Ninja och fotograf assistenten heter Dan, båda var jätte snälla och SÅ duktiga, bilderna blev SÅÅÅ bra(tack vare dem)! :D

Var ensam modell, det var första gången jag gör en mode plåtning (alltså inte för ett speciellt märke utan för att visa modet), var riktigt coolt!

Lovar att visa när bilderna kommer ut :)


När jag kom hem så tog jag 3 kort, med mobilen, ignorera min dåliga skärpa


oredigerad bild på mina ögon

 

redigerad bild, såhär ser jag ut just nu, lägg märke till läppstiftet

 

 

oredigerad bild på min mun

(hudfärgs skillnaden mellan bilderna beror på ljuset)

Av Frida P - 12 oktober 2011 16:57

Hej! (Har STORA NYHETER SOM KOMMER I NÄSTA INLÄGG, MEN FÖRST:) Kom hem för en timme sen, slutade klockan tio över två, men fikade med Agnes, Maja och Bettan för en gångs skull, vi satt och prata och glodde på regnet, trevligt trevligt och mysigt! Kommer ihåg kanelbullens dag, då var Bettan och Maja här hemma hos mig och åt, solen sken och vi hade inga prov, mycket som förändras väldigt snabbt?


 

Från kanelbullens dag, fina vänner!


"Jag mår bra

 när du är gla',

så här får du en kex chokla´"

~Maja (när jag gett henne en kexchoklad på vandringen)

Fint och avancerat rim va?

Haha gillar "gla' " grejen :)

Av Frida P - 11 oktober 2011 16:12

Idag har vi vandrat i min skola, alla vi 8or sågs klockan 8:30, sen åkte vi och vandrade! Jätte roligt och trevligt faktiskt! Förutom det faktum att det säkert såg ut som jag hade pyjamas, och att vi fick gå nästan dubbelt så långt som det var tänkt Har haft väldigt väldigt roligt :)

Det var lite skillnad mot förra året... haha tänker inte säga vad som hände


Bettan och jag förra året:

   


I år promenera jag och Maja och vi såg en kräfta och stanna vid en dam med sötvatten och ja.. allt var riktigt fint :)


Jag vet, lite tråkigt att läsa om, men just nu får det duga! Haha! Hoppas ni haft en bra dag!

Av Frida P - 10 oktober 2011 21:19

Hej alla finaaa! Jag har precis ätit, kom hem vid 8,

idag har jag varit med om "den-där-känslan-när-alla-i-en-teater-(både publik och skådespelare)-vänder-sig-om-och-stirrar-på-en" (kommer säkert bli mobbad hela min skolgång) och nervositeten när man blir så skakig så man inte ens kan sätta upp en enkel tofs eller "ponny-tail" som hon kallade det!

Men haft en VÄLDIGT rolig (men stressig) dag idag! Känner mig lite efter skakig i hela kroppen när jag tänker tillbaka haha ;)


Iallafall! Ni undrar säkert varför jag skämdes ut eller inte, ni förstår, jag har VÄLDIGT starka reflexer ibland, och vi var på shakespeare teatern, som ni vet sen förra inlägget. Det var en Shakespeare remix, som var OTROLIGT rolig!! Men grejen va att en i ensamblen (en av skådespelarna) låtsas kräktes över mig och mina kompisar flera gånger, vi satt längst fram.

Ni kanske inte vet det, men jag är rätt flummig ibland, och jag sa en grej till Bettan och så klart, som av en tillfällighet råkar den här killen kräkas precis då, jag blir vettskrämd och SKRIKER mitt "jag är tjejen som blir skrämd i skräckfilmen skrik" och ALLA skrattar, åt mig.


Jag fick flera komentarer och sms "blev du rädd eller? xD" Jag skäms otroligt mycket och jag känner att alla kommer mobba mig imorgon, ingen aning om hur, men kanske härma mig? :S


Tänker inte berätta om den andra grejen, med risk att någon i min skola läser :)


Hur har er måndag varit? Nöjda med den?


Haha Hittade några gamla bilder

  

Sök i bloggen

Translate to your language!

Presentation


Hej jag heter Frida, tänkte skriva positivt om mitt liv, mina tankar och intressen(musik, dans, teater, fotografering osv..), lite blandat om modell jobb, hur jag försöker gå upp i vikt och min vardag! För lite mer detaljerat tryck här under!

Fråga mig något! :)

7 besvarade frågor

TYCK TILL! :) ♥

Omröstning

Nu har hösten börjat på riktigt, vilken är bästa årstiden? :D (haha du röstar anonymt ;))
 Vinter!!!
 Vår ♥ ♥ ♥
 SOMMAR :D
 höst!! :)
 Har ingen :S

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Mina rekomenderade sidor/bloggar:

Mitt humör idag!

Snart...

Den som är kär och klok, är ej dödlig

        Två män står och pratar, en kristen hjärnkirurg och en astrolog

Astrologen utbrister:

-Hur kan du som är så smart tro på Gud?! Jag tittar upp på himlen varje dag, och jag har aldrig sett någon Gud!!

-Du! Jag opererar och tittar i folks hjärnor varje dag, och jag har aldrig sett en tanke.

Tävling om bästa bloggen :)

 

Deltagarna är otroligt bra allihop här kommer de:

Lilla muppen 

Mindorii 

Carro och Sonja

Freja

Shkurte

Stina

Alice 

Sandra 

Vinnaren/vinnarna kommer snart förklaras: HÄR


Ovido - Quiz & Flashcards